25.9.08

eylül'e dair bir şiir...


Aslında çok sevmem ben eylülü...Sonbaharın değil de hüzünlerin başladığı ay gibi gelir bana...

Düşen sarı yapraklar,çıplak kalan ağaçlar,gri bulutlar,yağmurlar...İnsanlar gerçekten en çok bu havalarda hüzünleniyor...ama yine de eylül'e dair sevdiğim bir şarkı var benim de...

EYLÜL AKŞAMI
Hiçbir Neden Yokken,
Yada Biz Bilmezken Tepemiz Atmış...
ve Konuşmuşuzdur.
Onca Neden Varken
ve Tam Sırası Gelmişken
Hiçbirşey Yapmamış ve Susmuşuzdur.
Aynı Anda Aynı Sessiz Geceye Doğru
İçim Sıkılıyor Demişizdir.
Aynı Sabaha Uyanırken
Kimbilir Aynı Düşü Görmüşüzdür.
Olamaz mı?
Olabilir.
Onca Yıl Sen Burada
Onca Yıl Ben Burada
Yollarımız Hiç Kesişmemiş
Şu Eylül Akşamı Dışında.
Belki Benim Kağıt Param,
Bir Şekilde, Döne Dolaşa
Senin Cebine Girmiştir.
Belki Aynı Posta Kutusuna,
Değişik Zamanlarda da Olsa,
Birkaç Mektup Atmışızdır.
Ayın Karpuz Dilimi Gibi Batışını İzlemişizdir Deniz Kıyısında.
Aynı Köşeye Oturmuşuzdur Köhnede
Belki de Birkaç Günarayla
Olamaz mı?
Olabilir.
Onca Yıl Sen Burada
Onca Yıl Ben Burada
Yollarımız Hiç Kesişmemiş
Şu Eylül Akşamı Dışında.
Bostancı Dolmuş Kuyruğunda
Sen Başta Ben En Sonda
Öylece Beklemişizdir.
Sabah 7:30 Vapuruna
Sen Koşa Koşa Yetişirken,
Ben Yürüdüğümden Kaçırmışımdır.
Aynı Anda Başka İnsanlara,
Seni Seviyorum Demişizdir.
Mutlak Güven Duygusuyla,
Başımızı Başka Omuzlara Dayamışızdır
Olamaz mı?
Olabilir.
Onca Yıl Sen Burada
Onca Yıl Ben Burada
Yollarımız Hiç Kesişmemiş
Şu Eylül Akşamı Dışında.

BÜLENT ORTAÇGİL

15 yorum:

diamandi dedi ki...

bi dakka bi dakka... ne güze lbi şarkıymış bu ya :D bütün akşam onu dinledim.. aa yine çalıyo :P bülent ortaçgil lise yıllarımdan beri gizliyormuş demekki bu şarkıyı bende :)

eflâtun dedi ki...

bende geçen yıl keşfetmiştim tesadüfen...ve hiç sıkılmadan dinliyorum hâlâ...
"onca yıl sen burada
onca yıl ben burada
yollarımız hiç kesişmemiş
şu eylül akşamı dışında..."
her aşkın geç kaldığını düşünürüz ya,sen nerdeydin şimdiye kadar deriz ya.sanırım bundan daha iyi anlatılamazdı...

diamandi dedi ki...

değilmi..kim bilir aynı sabaha uyanırken aynı düşü görmüşüzdür....
hislerini anlatmak bçyle bişey heralde...

eflâtun dedi ki...

harbi yaw,süper anlatmış gerçekten,insan kendinden bişeyler buluyo her dinlediğinde.sanırım bu yüzden bu kadar sevmişim bu şarkıyı...

diamandi dedi ki...

insan kendini dinlemediği hiçbir eseri benimsemez ki... olmalı mı olmamalı mı ... bülentten başladık madem...türk filmlerinde biz oldugumz için ağlamadıkmı, bu şarkıda eylül de yada başka bi ayda yaşadıklarımızı görmedik mi... bunu gibi...
:)

eflâtun dedi ki...

ben başka bir ayda sevmiştim bu şarkıyı :)
aslında öyle hep kendimizden birşeyler bulduğumuz şeyleri severiz,o yüzden her şeyin içine aşk katılmazmı zaten? her insanın mutlaka başına geldiği için.
herşeyde en favori konu aşk değilmidir?filmler,reklamlar,şarkılar,şiirler,kitaplar...hepsinin içine biraz aşk serpiştirmezlermi?

diamandi dedi ki...

aşk çok ewkonomik ve kapital de bi konu oldugu için buralarda kullanıldıgı da bi gerçek hani... getirisi olmasa kimse ugraşmaz.. ha getirisi içinde yine şu var... biz oldugumuz için hepimizde oldugu içinnn

eflâtun dedi ki...

ya ama bide şöyle bişey var,filmlerde izlediğimiz o muhteşem aşklar sanki hiçbi yerde yok aslında...bi hayalin peşinden koşmamız için yazılıyo olabilirmi o senaryolar...

diamandi dedi ki...

yok şöyle.."Ah Ah Nerde O Eski Aşklar; Şimdiki Mecnunlar Küpeli, Leylalar < bi garip:) > " afedersin bi söz var hatta facebuk grubu var... biraz bunu etkisi var o süper aşlkarı bulamamamızın...

eflâtun dedi ki...

aman varsada bize denk gelmez zaten öle süper aşklar...yani en azından bana denk gelmez.

diamandi dedi ki...

yok yok bize kelimesi iyiydi :)))

eflâtun dedi ki...

evet bize denk gelmez :)
gerçi aşık ve mutlu insanlarda tanıyorum,allah bozmasın tabii de...
insan hani bana diyo bazen...
ama ben önümüzdeki yaza kadar aşka mola verdiğim için,öyle birşey demiyorum :-)

diamandi dedi ki...

:))) kpss mi.. böyle bi sınır ve zman konulabiliyomu aşk için ya :) ben niye bilmiyom :)

eflâtun dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
eflâtun dedi ki...

ben koyarım :) yani bu seneye kadar koymamıştım,aşk hep herşeyin bir adım önündeydi...ama artık biliyorum ki ben ve benim hayatım aşktan çok daha önemli ;)