8.10.08

harika (!) öğrenciler

Bugün not defterlerine vesikalık fotoğraf çekmesine yardım etmek için kuzenimle bir düz liseye gittim. Çok yaşlı olmamama rağmen öğrencilerin halini görünce eğitim sisteminin ne kadar bozulduğunu bir kez daha farkına vardım.Öğrencilerde disiplin ve saygı kalmamış,okulda uyulması gereken kurallar yokmuş gibi davranıyorlar.Kravat bile takmamış birçoğu,takanlar da aksesuar olsun diye takmış gibi.Ayakkabılar,çoraplar,hırkalar renk renk.Kızların saçlar uzun,ve salmışlar omuzlarına gayet güzel sanki okula değil de gezmeye gelmiş gibi...Okulun başarısızlığının nedenlerini araştırmaya hiç gerek duymaz herhalde hiçkimse öğrencilerin tiplerini ve hallerini gördükten sonra...
Benim mezun olduğum lise oldukça disiplinliydi,okul kurallarına uymayan herhangi birşey giydiysen,kapıdan geri gönderiyorlardı en basiti...Spor ayakkabıyla yada pembe bir hırkayla okulda tek bir öğrenci göremezdi kimse.Ve söylememe gerek yok sanırım okulun başarı ortalaması oldukça yüksekti,her yıl en iyi üniversiteleri birçok öğrenci kazanıyordu...
Geleceğin öğretmen adayı olarak en büyük dileğim öyle disiplinsiz,saygısız öğrencilerle dolu bir okulda çalışmak zorunda kalmamak...Çünkü,o tarz öğrencilere tahammül edebileceğimi pek sanmıyorum ben.Bakalım diğer liselerdeki öğrenciler nasıl?Okulları gezdikçe öğreneceğim...

8 yorum:

kelebekmisali dedi ki...

ben kendi çalıştığım okulları düşündüm de senin gördüğünden bi farkı yok canım..en basiti daha 2 gün önce bi öğrenci kot pantolonla gelmişti...
bu sözü söyleyince kendimi yaşlanmış gibi hissediyorum ama bizim zamanımızda böyle değildi be kardeşim:)

eflâtun dedi ki...

:) ya çalıştığım şopar okullarını ve dershaneleri saymazsak,benim çalıştığım sağlık meslek lisesi gayet disiplinli bi okuldu ve öğrenciler çok saygılıydı,orda öğretmen olmanın keyfine varıyordum.bugün gördüğüm manzaradan sonra lise de çalışmayı gerçekten istemiyorum ben...
ve evet yaşlanıyoruz :)

RaMa dedi ki...

valla bende okulu bitireli 4 yıl oldu
şimdi kardeşimi okula giderkn görüyorumda okula değil başka yere gidio sanki...
bana herşeyde kızan babam gıkını çıkarmıyr...

eflâtun dedi ki...

ya bence okul yönetimlerinde de sorun var,biz kurallara uymak zorundaydık,uymazsak okulun kapısından içeri dahi giremiyorduk,ama şimdi öyle uygulamalar yok sanırım...yakında mezun olduğum liseyi ziyaret edicem,orda durum nasıldır gerçekten çok merak ediyorum...

duygusalboşluk dedi ki...

günden güne öğrenciler daha da rezilleşiyor yaa gerçekten biz böyle değildik okula kurallara ve öğretmenlere saygımız vardı... yeni nesilden açıkcası hiç umutlu değilim ben ...

diamandi dedi ki...

aklıma gelmişken.. sizin sayfalarınızda yorumları bile takip eder oldum :D

GERÇEK ZAMANLI TEK PRENSES,ÜFÜRÜKTEN.. dedi ki...

sabahın köründe yollarda oluyorum ve servise binen bütün öğrenci grubunu değerlendirme şansım oluyor..
lisedeyken hatta üniversitedey de hep daha fazla özgürlük derdindeydim..
ama saçlar boyalı,kaşlar alınmış rimeller sürülmüş ruj bile sürmüş kızları görünce bişeylere dur demek gerektiğini düşünüyorum artık..

disipsizlikten ziyade artık çok çabuk olgunlaşıyor hepsi,küçücük kadınlar adamlar oluyorlar..

liseyi bitireli 6 yıl oldu ama o halimi düşününce bunların yanında bebe gibi kalırım o halimle..

eflâtun dedi ki...

biz lisedeyken makyaj yapma,farklı olma derdinde olan birkaç numunelik öğrenci vardı.zaten onlarda sürekli disiplin kurulu kapısında bekliyorlardı.Ama bugün anadolu lisesinde çekim yaptık ve düz liseyle gerçekten çok farklı olduğunu anladım,gerçi tamamen öğretmenler ve yönetimle ilgili,kravatı olmayan ne kız ne de erkek tek bir öğrenci yoktu,fotoğraf çekimi için çağırılmayı beklemeden yoklama sırasına geçmişlerdi,laubali tavırları olan da yoktu gerçi lise sonlar biraz daha rahattı diğerlerine göre...Bence yeni nesil öğretmenler olarak sorumsuzuz birçoğumuz,sorumluluk ve disiplin duygusu gitgide azalıyor,kendimden de biliyorum bana mı kaldı öğrencilerin derdi,ne giyerse giysin dediğim olmak zorunda kaldı,çünkü bazı okullarda öğrenciyi müdüre gönderiyorsun,aynı hâlde sana geri gönderiyor...Zaten daha sonra yapacak pek birşey kalmıyor öğretmen olarak...kuralların okulun genelinde tüm yöneticiler ve öğretmenler tarafından uygulandığını kontrol etmeleri gerekiyor ki böylece öğrenciler disiplinli ve çalışkan yetişsinler...