7.10.08

x+y+z=m

Hayatta da kestirme yollar varmış matematik gibi...Ben kısa yol formüllerini pek ezberlemediğimden,şıklardan gidip deneme yanılma yolunu seçiyorum ve böylece kestirme yolları bilmeden hayatı yaşıyorum.Deneme yanılma sonucunda doğru şıkkı bulabiliyor muyum?

Bazen evet olmasına rağmen bazen yanılabiliyorum.Fakat,hayatta 3 yanlışın 1 doğruyu götürmesi gibi bir kural yok ama bazen 1 yanlış bütün doğruları götürebiliyor.Buna rağmen,hiçbir zaman 1 doğru bütün yanlışları götürmüyor.

:)

Matematik çalışmaya başladığımdan korkarım ama hayatı da matematik gibi düşünmeye başladım:)Yıllar sonra sayılara tekrar bakıp pek anlam veremeyince hayata da anlam verememle bağdaştırdım ve ortaya hiç bilinmeyenli bir denklem çıktı :

x+y+z=m

(meraklısına,"m" adımın baş harfi )

Hayatta denklemlerdeki gibi değil mi ? x'e değer verip y'yi buluyorsun ya da tam tersi y'ye değer verip x'i buluyorsun...Formülü bilmediğin ya da hatırlamadığın zamanlarda ise şıklardan gidiyorsun önce x=1 sonra y=1,vb. sayılar kullanıp sonuca ulaşmaya çalışıyorsun.Sonuç pozitif tam sayı çıkarsa ne âlâ ,çıkmazsa da kolay gelsin.


ps:bu yazı daha uzun sürebilirdi,ama çalan kapı ve gelen misafirler nedeniyle yarım kaldı...Şimdi tamamlayabilirim diye düşünmüştüm ama maalesef olmuyor....

9 yorum:

kelebekmisali dedi ki...

ben matematik ve biraz da hayat özürlü olduğum için problemleri hep deneme-yanılma (genellikle yanılma) yoluyla sonuçlandırdım.
değer verme yöntemini uyguladıysam da sanırım hep yanlış şeylere yanlış değerler verdim. X in değerini hep olması gerekenden büyük çıkardım.Y leri önemsemedim bile...
şimdi problemleri daha dikkatli çözüyorum ve x e verilebilecek en küçük değeri veriyorum. bakalım doğru sonuca ulaşabilecek miyim... yoksa bir doğrum daha mı gidecek?

diamandi dedi ki...

doğru söylüyorsun ama şunu diyeyim.. bilinmezlere deger vermeyi hep kabul etmez ne matematik ne hayat... sayılar varsa aklında bilinmezlrle pek ugraşma der... hasılı şu ki :D deger verdiklerin bilinmezleri çok iyi seç ki çözüm boş küme olmasın ;)

kelebekmisali dedi ki...

thanks for advice:)
şimdiye kadar uğraştığım denklemlerde doğru sonuca ulaşma ortalamam oldukça düşük... ama bu kadar tecrübeden sonra yine boş kümeyi bulursam artık... kendime söyleyecek bişey bulamıyorum

eflâtun dedi ki...

bence çarpma işlemlerinde değer olarak "0" olanlara "1" olarak değer vermekten kaynaklanıyo yanlış sonuçlara ulaşmak...

diamandi dedi ki...

" sana karşı hep iki mislini hissettim... nerden bileyim aşkının hiç oldununu.. matematikte öğrendim 2*0 ın 0 olduğunu" hknsntr ;)

eflâtun dedi ki...

aklımdan geçenleri yazıya dökmüşsün :) çok sevdm ben bu şiirimsi cümleleri :D

diamandi dedi ki...

teşekkür ederim... aynı şeyleri düşünmek renklerde bile güzel :P

duygusalboşluk dedi ki...

ee bu insanlar boşuna dememişler hayat 3 bilinmeyenli bir denklem diye... matemetikçi olmak lazımmış yahuu dilci olmakla hata etmişiz yoksa çoktan çözmüştük denklemi denemeye yanılmaya gerek kalmadan direk sonuca ulaşırdık :))

diamandi dedi ki...

kaçırdığınız nokta şu ki aslı o denklemi yaratan ve çözemeyen matematikçilerdir...
sosyal mantıklı insanlar sonuca daha yakındırlar çünkü deneme ve yanılmayla giderler.. matematikçielr kesindir.. kesin olamamaktan nefret ederler...