20.2.09

ne değişir ki?


iyi değilim.
Hiç iyi değilim.Nasılım bilmiyorum ama iyi değilim.
Sabah ağlayarak uyandım öyle nedensizce...
Az önce yine sarıldım anneme ağladım,ağladım...
Belki de azar işitmem gereken bir durumdayım ve ben utanmadan ağlıyorum.
Öyle yoruldum ki kendimden ve hayattan...
Keşkeleri sevmedim ben hiç blog,
hiç istemedim "keşke" demeyi yaptıklarım ve yapacaklarım için...
Şimdi bilmek istemezdim ama biliyorum ki herşey çok farklı olabilirdi,
hatalar yaptım,küçük hatalar değil büyük hatalar,
hayatımın akışını değiştirecek kadar...
Önemsememem gereken şeyleri önemsemekle o kadar meşgul oldum ki asıl önemli olanları unuttum...
Kendimi unuttum...
Şimdi pişman mıyım?
Bazen düşününce evet...
Evet ben pişman olmam gereken şeyler yaptım şu kısacık hayatım da.
Asıl önemli olan yeniden yapmamakmış aynı hataları,herkes ben de dahil kurarım bu cümleyi sık sık.
Belki çok hata yaptığım için kuruyorum,kendimi savunma mekanizması geliştirerek.
Belki de çoğu zaman farkında olmadan bazen farkında olarak kendimi suçladığım için...
Hatalar yaptım ve pişman oldum.
Ne kadar güzel...
Tövbe edince silinir mi bütün günahlar?
Pişman olunca değişir mi geçmiş?
Hayatımın akışını değiştirdim ben yaptığım hatalarla...
Kendi hayatımı geciktirdim.
Şimdi pişman oluyorum diye kaybolan yıllarım,kaybolan duygularım geri gelir mi?
ASLA!
Evet asla geri gelmeyecek,asla değiştiremeyeceğim yaptıklarımı.
Ben yaptım,benim hayatım...
Ahh!
Ne kadar da basit bir cümle.
Kim ister ki hata-lar yapmayı?
Kim ister ki kendi hayatını ertelemeyi?
Kim ister pişman olmayı?

Hiçkimse...

Sonra basit birkaç cümleyle özetleriz hayatımızı;
herşey geçmişte kaldı,
yaşandı bitti,
keşke demenin bir faydası yok şimdi,
pişmanım evet ama elden ne gelir ki?
...

Geç mi şimdi?
Evet geç,çok geç olmasa da geç şimdi...
Hayatımın koskoca 2 yılı haybeden nağmelerle geçti gitti...
Güzel miydi?
Hayır o kadar haybedendi ki benim miydi o 2 yıl emin değilim,şimdi düşününce...

Ve şimdi yine hayat devam ediyor,
geçmiş peşimi bırakmıyor.
Hatalarım bir tokat gibi yüzüme vurulup,canımı yakıyor.

Ağlıyorum...
Neye ağladığımı bilmeden,
geçmişe mi,şimdiye mi,geleceğe mi?

Gözlerimden yaşlar süzülüp giderken,
geçmişin ben de bıraktıkları gitmiyor.
Onlar hep benimle kaldılar,
kalıyorlar
ve
biliyorum ki kalacaklar...




16 yorum:

medcezir dedi ki...

yaptık evet büyük küçük hatalar yaptık napalım.hayat öyle tertemiz ak pak yaşanmıyor hayatımınönemlikesiti. çekmedik mi e çektik de hakkını vere vere, bak hatta hala hatırlatıyor kendini, geri tepip duruyor. düşürme başını isterim ama sen farkındasın zaten her şeyin..

Üfürükten Prenses dedi ki...

nasıl destek olacağımı bilmiyorum..
ama seni anlıyorum canım,geçecektir..

pişman olma.. ne yapmış olabilirsin ki pişman olacak? bence pişman olma... sarıldım kocaman sana,istersen tabii..

кıямızıℓı dedi ki...

medcezir

farkındayım canım ama farkında olmam neyi değiştiyor ki?
belki eskisi kadar hata yapmıyorum artık,düzeltmeye çalışıyorum ama...
ne değişiyor?

кıямızıℓı dedi ki...

üfürükten prenses

aslında çoğu insandan farklı şeyler değil yaptıklarım ama biraz büyüdük ya artık düşününce kendime öyle kızıyorum ki...
şimdi bulunduğum durum ve konum canımı o kadar çok sıkıyor ki...

sarıl canım,en kocamanından...
sanal bile olsa söylemen yeter,teşekkür ederim...

carameLia dedi ki...

Umarım en kısa zamanda karanlık odandan cıkarsınn ..:(

bi dost dedi ki...

tövbe edince silinir bütün günahlar; ve pişman olunca değişmese de geçmiş, gelecek daha iyi olur Allah'ın izniyle.. Allah büyük bi nimet vermiş insanlara, unutmak.. geçmişe bakıp durmamalıyız..

bir de, neyi erteledin, ne için geciktin bilmiyorum fakat 2 yıl dediğin o kadar önemli bi zaman değildir.. belki 2 yıl önce olsaydı o olacak olan şey, daha hoş olurdu gibi görüyorsun, ama olmazdı emin ol.. herşeyde bir hayır vardır, buna kalpten inanmamız gerek.. ve bi de bunaldığın anlarda, kendinden daha kötü durumdakileri düşün.. senin 2 yılın gitmiş, bi başkasının 8 yılı misal..
hiç mutlu olacak bişey olmasa bile inadına tebessüm değil, sırıtmamız gerek.. sen de yap, güzel oluyo ;)

sufi dedi ki...

Hatalar yapılmadan hatasızlık öğrenilebilir mi? Hiç bir hatan için bence pişman olma, onları deneyimleyebildiğin için şükret güzelim Nasrettin hoca bile damdan düşünce "damdan düşen birini getirin bana beni o anlar" demiş.Sevgilerimle.

Evren dedi ki...

onlar seni kırmızılı yapıyor... güçlü kılıyor ve hayata bağlıyor aslında... nereden baktığın önemlidir... şunu düşün hatalarına rağmen gülümsüyorsan hayata, senden aldıklarına değil kattıklarına baktığın içindir... lütfen gülümse hayata...

katre_wınscare dedi ki...

ağlamamalısın.. belkıde aglmalısın bılemıyorum aglamalısınkı tek tek yaralarına merhem oolmlaı gözyaların..insanoglu hep hata yapar..hatalar yaptın hatalar yapacaksın..bunu kendın ıcın bır acı olayına cevırme lutfen.. hayatındakı ıkı senenın kaybolusu kocaman bır ızdırap belkı ama önune bakmayı dene..her insan keşke der..ama bılıyor musun..keşke demedım hıc ben.. hep kabullendım..hatalarımıda gunahlarımıda sevaplarımıda.. kım ne derse desın..yasadıklarımdan pişman degılım.. başını dik tut.. egme sakın önune..gececk bak hersey ve gunes senın ıcın dogacak bır sabah..

кıямızıℓı dedi ki...

caremalia

umarım...

кıямızıℓı dedi ki...

bi dost

hep dua ediyorum tekrar hatalar yapmamak için,bugünü ve yarını güzel yaşayabilmek için...
boşuna boşuna geçen koskoca iki yıl,enkazlarını hala temizleyip,yeniden inşa etmeyi başaramadığım kendi hayatım...

gülümserim sık sık aslında,ama inan bugünlerde mavişim bile beni gülümsetemiyor...
yine de gülümseyeceğim biraz zaman geçtikte,biliyorum...

кıямızıℓı dedi ki...

sufi

anlamak işe yaramıyor ki bazen,ben bile kendimi anlamama rağmen birşeyleri değiştirmeyi başaramadıktan sonra...
herkes beni anlasa da değişim zor bir süreç...

кıямızıℓı dedi ki...

evren

bi yanım güçlü belki ama birşeyler eksik ve geride kaldı...
ne bana ne kattı inan bilmiyorum bazen...götürdükleri mi fazla getirdikleri mi?
inan bugünler de bilmiyorum...

gülümsüyorum hayata,
hayat bana bakıp kahkahalar atarken...

кıямızıℓı dedi ki...

katre winscare

ağlıyorum geçmişe ve bende bugüne dek bıraktıklarına...
geçip gitmiyor belki ama ağlıyorum
sanki içimde dışarı çıkmayı bekleyen bi su birikintisi var gibi...sürekli ağlamak geliyor içimden...
biliyorum geçecek bugünlerde,
ben yine BEN olmaya devam edeceğim.
pişman olup,keşke deyip ve kabullenip herşeyi...
dünü değil
yarını değil
bugünü düşünerek yaşayacağım...

feanor dedi ki...

benim de sabahlarım, gecelerim ağlayarak sonlanıyordu; benim de 2 senemi sorguladığım uzun bir dönem oldu, benim de pişman olduklarım keşke yapmasaydım dediğim şeyler oldu...

Aslına bakarsan, "zaman, mekan, olay" üçlüsünün farklı kombinasyonları ile, hepimizin böyle dönemleri oldu.

Ama yaşıyor muyuz? Evet. Bitiyor ve gidiyor bu dönemler, sen dersini alıyorsun bir şekilde yaşadıklarından, yaşına bağlı olmayan bir büyüyüş bu; hatalarımız büyütüyor bizleri, 18de de 60ta da...

"ne değişir ki?" demişsin başlıkta.
her şey değişir sevgili kırmızılı, yeter ki barışalım kendimizle, yaptıklarımızla; ve veda etmeyi bilelim geçmişimize.

kucak dolusu sevgiler :)

Orjinal Delikanlı dedi ki...

'Tövbe edince silinir mi bütün günahlar?
Pişman olunca değişir mi geçmiş?'

Demişsin ya
Evet tövbe edince silinir bütün günahlar ve kabul edince yanlışlarını, yoktur artık o yanlışlar.