30.3.09

Sigaraya nasıl başladım



hiç sigaraya başlamasaydım...

hayır zaten paket almaya başladığımda yaşadıklarımı yazıcam şimdi buraya,
yuhhh harbi malsın kızım dicek herkes ama buna rağmen yazmak istiyorum
insanlar bilsin belki gençler okur ben gibi salaklık etmesinler.

şimdi efendim benim sigarayla münasebetlerim teee ilkokul yıllarıma dayanıyor.
bizim misafir odamızda böyle ne derler gondol mudur nedir öyle kristal bişey var çanak gibi her neyse ya onun içinde paket paket çeşit çeşit sigaralar olurdu,benim de bi teyze kızı var benden 51 hafta büyük kendisi,biz onunla böyle bizim evde kimse yokken falan alır sigara bi tane içer gibi yapardık yane içtiğimizi sanıyordum o zamanlar ama dumanı içine çekmeyince içer gibi yapmış oluyorsun,teyze kızı dedim de şarap şişelerini açıp tatmamızda aynı teyze kızıyla oldu,hatta ilk içkimi de onun doğumgününde içmiştim ben ba ba ba yaa daha 13 yaşındaydım o zaman :D

neyse konuyu yine saptırdım ben,şimdi bu teyze kızıyla ilkokul da bi hevestir içmeye yeltendiğimiz sigaralardan sonra,orta 3. sınıfta muhteşem bi arkadaş çevrem vardı yine benim,dersane de tuvalette içerdik biz pöfür pöfür sigara ama o zamanlarda içiyor gibi yapıyordum ben o ayrı mesele,ayy bide napardık bi bira bide 2 kutu kola kolalar deliğe kola kutusuna bira doldurur sigaranın yanında içerdik,allaam ben nasıl bi insanım,ben trakyalıyım :D

sonracığıma ben yatılı okulu kazandım gittim liseye,ilk sene malum tırsaklık biraz içmezdim sigara falan hiç,lise 1de ara sıra içerdim pardon içer gibi yapardım,lise 2 de falan ex aşkımla içer gibi yapardım,bak içer gibi yapardım diyorum çünkü sigarayı içime falan çekmezdim hiç öyle maksat duman olsun modunda içerdim falan.

Sonra ben geldim lise sona,kış ayları sanırım kasım aralık a falan tekabül eden bir zaman zarfı,ben nedense sigaraya ciddi ciddi başlamaya karar verdim,yanlış hatırlamıyorsam babamın iflas ettiği yıl,evde sorunlar var,öss derdi,aşk meşk sıkıntıları falan...

Gittim aldım bi paket sigara okulun yanındaki büfeden,ama bu sefer içime çekerek içiyorum,
wc de,içtim ben pöfür pöfür içime çektim bütün zehri,sonra sınıfa bi geldim,nasıl başım dönüyo sanırsın ex atmışım,midem bulanıyo falan,malum son tabii kustum ben...
bu böyle bi hafta falan gitti,sigara içiyorum kusuyorum ama nasıl bi azim yaptıysam yine içiyorum yine kusuyorum falan...böööö...iğrencim yaa!!!

vücudumun verdiği tüm tepkilere rağmen böylece sigaraya başladım ben,o yazda kuzenle içtik paso zaten o da problemliydi annesi babası boşanmış falan benim ki iflas etti...
ama nedense marlboro light içiyorduk o yıllarda :D

sonuç itibariyle 6 yıldır sigara içiyorum daha doğrusu paket alıyorum geçen hazirana kadar günde 1 paket içiyordum,şimdi eskisi kadar çok içmiyorum hatta içemiyorum vücudum yine garip tepkiler göstermeye başladı,sigara içince mideme sancı falan giriyor ama bu kez vücudumla inatlaşmak gibi bir niyetim yok :) böylece bırakabilirsem ne âlâ...

Zaten hastayım ben böhüüü doktor diyor hep bırak sigarayı falan ama pek icraat yok.
Ellerim ayaklarım hep buz gibi kansızlık daha doğrusu kanda bişey eksikmiş sanırım demir,
sonracığıma kronik aralıklarla faranjit,laranjit...vb hastalıklara yakalanıyorum falan filan..

vesselam bu yazıdan çıkan sonuç,benim gibi mallık edip sigaraya başlamayın :D
hele hele bünyeniz arıza veriyorsa hiç hiç başlamayın :)

sevgiler,saygılar...

20 yorum:

MoonSun dedi ki...

Yaaa hic sorma o isi bende universite 2. sinifta yaptim, o yasa geldikten sonra sigaraya basla !! Bi de, ben de senin gibi zorlaya zorlaya basladim :)) Neyse uni bitince o da bitti :)) Bu arada merhaba :))

кıямızıℓı dedi ki...

böyle kötü bi şey için neden zorluyorsak kendimizi anlamıyorum hala ama :) en azından sen bırakmışsın sevindim senin adına,belki bi gün bende bırakırım inşallaahh :)

merhaba ve hoşgeldin:)

Pilli-Cadi dedi ki...

hehe kirmizilicim benimki gariptir hic tamamiyle sigarasiz kalip delirmiyorum zaten cok da icmiyorum.
o kadar bagimli degilim aktif olarak sigara icmeme ragmen beni bir hafta bi eve kapat hic aklima gelmez sigara icmek:)

кıямızıℓı dedi ki...

o zaman sende içine çekmeden içiyorsun :D
kuzum eskiden bende öyleydim ama ciğerler ve kan alışınca nikotine aranıyorsun deli gibi sigara...
çok girmişimdir sigara krizine...

Pilli-Cadi dedi ki...

kirmizilim ilk ictigimde hic icime cekmemistim ama bir senedir icime cekiyorum tiryaki olamiyorum yine de:)

кıямızıℓı dedi ki...

anam ben nasıl bi insansam paket aldığım günden beri bildiğin tiryakiyim ya,keşke öyle olabilsem yane içmeden durabilsem ama nerdeee...

Defne dedi ki...

senden 51 ay büyük olan teyze kızına bence daha fazla yaklaşma baksana bütün kötü alışkanlıklara alıştırmış seni:)

owl dedi ki...

bünye kaldırmıyor demek ki şekerim. benimde öyleydi, bende alışana kadar çok çaba gösterdim çünkü bütün arkadaşlarım içiyordu bende içmeliyim diye düşündüm ama evlenince bıraktım sigarayı. eşim içmeyince bende evde sigara içmedim sonra çıkardım hayatımdam tamamen. aslında tamamen değil ayda yılda bir diyelim :))

кıямızıℓı dedi ki...

defne

canım 51 hafta büyük benden teyzemin kızı walla :) kendi evlendi,hamile şimdi bıraktı bende inadıma kamera açıp içiyorum karşısında pöfür pöfür ohhhh :D başlatırken düşünseydi canım :)

кıямızıℓı dedi ki...

owl

iyi yapmışsın ya ayda yılda bir iyidir bişey olmaz :) ama günde bi paket içmek fenaydı yane ii geliyodu o zamanlar ama şimdi düşününce gerçekten çokmuş mesela bugün 2 tane içtim,aramıyorum fazlasını,gelişme var yani bende de inşallah bırakıcaammm :)

bi dost dedi ki...

ah haylaz ah :P keşke hiç içmeseydin diycem ama saçma olucak, başlamışsın bi defa.. inşallah en kısa zamanda kesin olarak bırakırsın canım benim.. yazık bedenine, cildine, her bişeyine yani.. ve çok fazla yol var artık bırakabilmek için,sen yeter ki iste:)

nurhanozkan.com dedi ki...

Merhaba,şu an zaten gribim öyle bir hırlayıp öksürüyorum ki uyku tutmuyor.Bir de sürekli içsem ne olacak halim bilmem.
Başka konularda değil ama bu konuda iradem sağlamdır kırk yılda bir içerim baktım kaptırıyorum bittiği an almam bir daha:)
Darısı başınıza diyeyim

çok sevgiler..

кıямızıℓı dedi ki...

bi dost

canım walla bu aralar çok az içiyorum,misal dün sadece 2 tane içtim,zaten paket almıyorum;)
ama bırakıyorum ya da bıraktım demek için erken şimdilik yalancı çıkmak istemem :D

кıямızıℓı dedi ki...

nurhan özkan

işte biz bağımlılar öyle kırk yılda bi içemiyoruz maalesef :) gerçi ben azimle azaltıyorum bakalım nereye kadar gidecek,ve hasta olsam da içtiğim çok görülmüştür maalesef...

iTRoN dedi ki...

sigaraya baslama herkezde farklı bı anıdır ama bence hic baslamamak en iisi... :( ama malesef içiyoruz ve içmeyede devam edioruz... ama parasal konusu daha kotu koyuyor adama, saglık bı tarafa hergun 4 mılyon vermek zoruma gıdıor...

кıямızıℓı dedi ki...

wallahi öyle itron hiç başlamamak en iyisi.ama olan oldu :D
günde 4 liradan yılda 1460 tl yapıyor bara falan gidildiğinde paket sayısı yükseliyor yıllık duz 1500 lira diyelim,iyi para walla :D
neyseki ben artık paket almıyorum ;)
alsam da haftada en fazla 2 paket gidiyo ki bu aralar onu bile yapmıyorum babamın getirdiği kutudan çalıyorm,kârdaym :D

babegazelle dedi ki...

içme annem bırak pis ööğ kaka:D

кıямızıℓı dedi ki...

altuğ

ne mutlu sana hiç içmemişsin ama denemişsindir be :D
bırakıcam bende cici cici sadece parfüm falan kokucam az kaldı :)
azimle azaltıyorum işte sıfıra inecek bi ara inşallah ;)

кıямızıℓı dedi ki...

babegazelle

biliyom annem ama neyler deli ciğerler nikotine hasret kalıyor :D

кıямızıℓı dedi ki...

evet evet herkes denemiştir mutlaka biliyordum :D
iyi yapmışsın ya başlamamakla,benim başladığım zaman çektiğim mide ağrılarını düşününce kendime sadece küçük aptal diyebiliyorum :)
inşallah bırakıcam bi ara tamamen ama ne zaman bilemem (: