28.4.09

Sigarayı bıraktımda ne oldu


Bilim insanı değilim bu sebeple bilimsel açıklamalar bekleyerek geldiyseniz hayal kırıklığı yaşayacaksınız :)

1.
Cebiniz para görüyor bi kere,eğer öğrenci ya da benim gibi öğrenciden bozma işsizseniz ciddi ciddi paranız cebinizde kalıyor.En basit örnek,ben winston içiyordum mesela günde bir paket falan haftada düz hesap 30 ye ta le yapıyor,ayda 120 yılda 1500 falan gibi para sizin oluyor.
Sorun kendinize bi 1,5 milyarlık adammıyım lan ben diye :D Eğer öğrenci ya da işsizseniz hayır canım sen sadece masrafsın 1,5 milyarlık adam değilsin :p
Peki bu parayla ne yapılır?

Tatile çıkabilirsiniz.

-Kredi kartı borçlarınızı ödeyebilirsiniz.

-Ayda minimum 6 tane orjinal kitap alabilirsiniz.Korsancıyım diyorsanız kitap sayısı en az 15e çıkabilir,benim korsancıya gene denk geldinizmi 120 ye ta le ye 24 kitap bile alırsınız :D

-Bir haftalık sigara paranızla internet faturanızı ödeyebilirsiniz.

-Ya da benim gibi kpss ye dair ne kadar yayın soru bankası neyim varsa alabilirsiniz :D
len şaka maka sigarayı bıraktığımdan beri bütün paramı kpss için harcadım.böhüüü Neyse ki atandığım zaman hepsi bana geri dönecek :p

2-
Çevrenizde kokular olduğunu farkediyorsunuz.Evet evet gerçek söylüyorum bak çevre de o kadar çok koku varmış,anlatamam yani.Beni tanıyanlar bilir alerjim vardır benim mütemadiyen hapşırırdım ki sigara içmeme rağmen.Peki şimdi ne oldu,daha çok hapşırıyorum sigara kokusuna ve dumanına karşı alerjim varmış bide hahah onu farkettim.Vallahi şaka gibi yani yıllarca sigara içerken hiç farketmemiştim...Hele kokusuna hiç tahammül edemiyorum,özellikle yeni sigara içmiş biri bana yaklaşınca üfff nasıl pis bi kokuymuş yaa...
Birde şöyle bir durum söz konusu benim sevgülülerim sigara içmiyorlardı,nasıl öpmüşler sarılmışlar bana be:D hayır ben yani büyük konuşmayım ama sigara içen adamın yanında duramam sanki,tabi aşkın gözü kör olduğu gibi,burnu koku almıyorsa birşey diyemem,aa ama ben aşka da inanmıyordum sahi :) o zaman sigara içmeyen masrafsız biriyle mantık ilişkisi yaşarım üff o da bozar annem beni.En temizi yalnız takılmaya devam etmek :)

3-
Yiyeceklerin tadları sigara içenlerin algılayabildiklerinden çok daha güzelmiş.Tad alma duyum da bi gelişim gösterdi,bilgilerinize.Birde tabii sigara içerken sabah ağızda olan o iğrenç tat kayboluyor çok şükür!


4-
Birde odadaki perdeler griye dönmüyor :D Buna en çok annem sonra da ben sevindim evin ütücüsü olarak,ütü yapmayı acaip severim ben ama perde ütülemek bana bile ağır geliyordu...
Sigara içenler bilir tabii evlerinde içen birisi varsa içmeyenler de bilir,neyse sadede geleyim sigara içilen ortamdaki perdeler leş gibi olur,zırt pırt yıkamak gerekir,yıkayınca da genel de ütülemek gerekir,ütü gerekmeyen perde derler ama ben dayanamam ütülerim gözüme batıyor,anam sağolsun kendi gibi temizlik manyağı yaptı beni 2 sene de...Ulan evde büyüseymişim ben nasıl temizlik manyağı titiz çatlak birşey olurmuşum.Allah korumuş :)

5-
Kilo falan almıyorsunuz endişelenmeyin.Ben bırakalı 3 hafta oldu aynıyım wallahi hiç bi değişiklik yok,spor yapıyorsun falan demeyin sadece 10 gün oldu ki her gün gidemiyorum zaten.


6-İradeye sahip olduğunuzu anlıyorsunuz.Misal ben sigarayı bıraktığıma göre herşeyi yapabilirim diye düşünmeye başladım :D Zaten kendimi güvenirdim şimdi daha da bi güveniyorum:)

7-Vallahi şimdilik aklıma gelenler bunlar,tabii bide sağlıklı bir birey olma yolunda emin adımlarla ilerliyorsunuz,hoş ben sigarayı bırakınca alerjim azıttı ama neyse :)

ps.Sigarayı bırakınca o da sizi bırakıyor :p
ps2.Manganın son albüm süper annem dinleyin tavsiye ederim;)

18 yorum:

bi dost dedi ki...

1. ya evet hep diyorum, sigara ciddi para yiyo abi. belki sigara almayarak bnu farketmez insan ama, her gün sigara almış gibi o parayı bi yere koysa oha der kendi kendine. zengin diilse tabi.

2. sevgililerine acıdım :P sigara içen birini yanağından öpmek bile tahammül edilmesi zor bi durum bana göre, artık bilemiyorum :P

3. bunu babam da söylüyordu.. bypass olduktan sonra 8 ay içmedi, o 8 ayda resmen tat alma duyusunun olduğunu farketti adamcağız, sonra gene başladı ama :)

6. helal olsun kız sana :P :D

bi dost dedi ki...

bi de bişe diycem. fikr-i beyan derken, onun manası beyan fikri olur. beyan-ı fikir dersen, fikir beyanı olur. biliyosundur belki ama olsun söyliyim dedim:P

кıямızıℓı dedi ki...

Bi dost

İnşallah ben yine başlamam.Yani öyle bir niyetim yok ama tabii büyük konuşmamak lazım...
Valla ben acımıyorum erkek milletine,duymuyo onlar kokuyu zaten :D
fikr-i beyan da benim hayatı ömrüm demem gibi birşey :D
ben öyle diyorum ya ondan öyle yazdım,
Benim doğrum bu annem :)

ESRİK dedi ki...

Sigarayı parasızlık yüzünden bırakmak demek, paralanınca yeniden başlmak demektir kuzum:))

mor büyü dedi ki...

İnşallah tekrar başlamazsın ne güzel fark etmişsin çoğu şeyi,tebrik ederim(:
Sigara kokusuna benimde alerjim var.Ne içenle ne içilen ortamda istesem de kalamıyorum :((
Temiz hava istiyorum lütfen:p

кıямızıℓı dedi ki...

Esrik

Yok canım para yüzünden bırakmadım ben :)
Sınav sabahı bi anda bırakmaya karar verdim tamamen,ve bıraktım...

кıямızıℓı dedi ki...

mor büyü

tabii büyük konuşmamak lazım ama başlamam inşallah,istemem de başlamak yeniden zaten...
Sigara yasağını anlamıyordum eskiden artık çok iyi anlıyorum vallahi ya.
Dün bi cafe ye gittik oturmadan çıktım korkunç dumanaltıydı...

MoonSun dedi ki...

Sigara masrafi konusunda sana katiliyorum, inanilmaz kara geciyor insan, sen biraktin ya onemli olan da bu... sigara yuzunden giden saglik parayla bile geri gelmiyor cogu zaman...
Hayatin butun renkelrini, kokularini tatmaya devam :))

Ruyayla dedi ki...

Uff keşke bırakabilsem bende hem paradan hem sağlıktan kazanacağız da işte :( Umarım yeniden başlamazsın :)

victoria dedi ki...

vav çok hoş

şahin dedi ki...

hiç katılmıyorum walla sağlık sorunu yüzünden doktor falan bırak dediyse o ayrı ama öyle absürd zaman ve mnekanlarda mesela sabah daha gözler yumuk yumukken, denizdeyken, benzin istasyonunda falan ne bilim asansördeyken, fakültede dekanın kapısının yanındaki pencereden bile sigara içmiş/içen biri olarak diğer tatların farkına varmakmış yok cebinde kitap almak için para kalıyomuş falan vız gelir. bi kere diğerlerinin farkına varmak için en şahanesinden vazgeçiyorsun ayrıca o parayla yapcaklarını ucuz yoldan hatta bedavaya getirebilirsin bi sigara uzatıp koyu muhabbete dalarak. herhalukarda sigarayı içerim, hatta yerim onu ben yerim:D

кıямızıℓı dedi ki...

Moonsun

İnsan aslında içerken paraya hiç acımıyo,son paramla defalarca sigara almışımdır :) ama bırakınca farkediyor gerçekten ya.
Evet ben bıraktım mühim olan bu:)
afferin banaa

кıямızıℓı dedi ki...

Ruyayla

Valla kolay demicem bırakmak,gerçekten çok zor bir karar...
Denemesi bedava...
Ve inşallah yeniden başlamam :)

кıямızıℓı dedi ki...

Victoria

:)saolasın

кıямızıℓı dedi ki...

Şahin

o dediğin mekanların hepsinde hatta fazlasında sigara içme zevkini tattım yıllarca,yani zevk sandığım yıllarda.Sigara içen hiçkimse maddi yönünü düşünmez bunu da çok iyi biliyorum,öğrenciyken özellikle defalarca son paramı sigaraya verdim,
ve evet sağlık problemlerim var belki çok ciddi değiller ama sigarayı bırakınca ortaya çıkmayı bıraktılar en azından özellikle bu mevsimde bide havalar ısınmaya başladımı daha beter oluyor tabii sürekli tansiyon düşüp fenalaşmak:)
Neyse öyle işte :)
Sağlıklı olma çabası benim ki,ama bak cidden sigarayı bırakınca para cebinde duruyormuş :p

şahin dedi ki...

kendi tercihin, hatta mutlu olduğunu belirtiyorsun, hatta kokusu bile alerji yapcak nerdeyse diyorsun.. şimdi tutup aksini savuynmaya kalksam kendim kendimi tutar duvara kıçımı sürttürüp kıvılcım çıkartırım yani:D ama mesela senin içinde bulunduğun halde ben olsam diyorum yani mesela çok sıcakta (özellikle bu yıl sıcaklar erken başladı yani yazın nolur bilemicem) bi sigara yakınca görüntü beyazlaşıyo hakkaten, sonra alerjik bi durum var hastalık etkileri filan. ama yine de uzun süre içip de sigarayı bırakan tüm tanıdıklarım başlarda bi vinnie jones havalrındaydılar sora böyle bi saflaştılar ya daha bi mülayim oldular sanki bi eziklik yani sanki 10kişiden dayak yerken ayakta durmaya çabalaya çabalaya bütün kemikleri ezilmiş gibi oldular anlatabiliyormuyum. yani ben olsam dedim ya, artık ağzıma koymam deyip kendimi yasaklamak, bişelere zorlamak yerine baya azaltırdım mesela günde 1-2 tane o da belli şartlar ve mekanlarda filan.. of uzun olmuş ya sigaradan deilde yorum okumaktan kaybedicez seni hehe yorum falan yazmıym artık. sağlıcakla:]

кıямızıℓı dedi ki...

evet yaptığım tercihten şu anda son derece memnunum gerçekten,iyi ki bırakmışım diyebilecek kadar özlemiyorum sigarayı.Benim sigarayı asıl bırakma nedenim sağlık problemleriminde üstünde bi sebep her neyse fazla detaya girmek istemiyorum bu konuda :) Herhangi bi eziklik hissetmiyorum,ama bu sefer allah yardım etti sanırım gerçekten canım hiç istemiyor.
Ama boğazda vapura binince kesin ister sanki o apayrı bi mevzuu,neyse ki istanbul'a gitme ihtimalim yok yakın zaman da :)
Velhasıl kelam,bi karar aldım,uyguluyorum ve kararımdan gayet memnunum,kimseye sigarayı bırak demiyorum demem de çünkü kimsenin demesiyle bütün bildiklerine rağmen hiç kimse sigarayı bırakamaz.tamam içten gelen birşey tabii biraz da irade mevzuu.
Saygılar.
Benim için de yak bi sigara ;)

pi dedi ki...

Sigara içmiyorsunuz, ayrıca matematiğiniz de iyiymiş, bizim iş ilanını bir daha düşünün derim:

http://erkekbloglari.blogspot.com/2009/04/cariye-aranyor.html

:))