5.5.09

yazık


Kime yazık peki...

Başta babama yazık neden mi çünkü benim babam esnaf ve pazarları hariç her gün çalışmak zorunda,aslında buna zorunluluk demek yanlış ama çalışmazsa para kazanamayacağı için evet evet çalışmak zorunda.Normalde babam pazar günleri çalışmaz ama tabii pazar günü olmasına aldırış etmeyen insanlar yüzünden pazar günü de çalıştığı oluyor hatta bazen bazı arsız insanlar gecenin bi yarısı bile arayabiliyorlar...Gerçi genelde geceleri telefonu açmaz ama neyse.Babamın yıl içinde tatile gitmesi gibi bir ihtimali yok,çünkü kendi kendine yıllık izin veremiyor zira babam yokken o dükkandan hayır yani para gelmez.Neyse ki arife günleri dahil bayramlarda çalışmaz babam,prensip meselesi :p Ailecek prensip sahibi insanlarız anlayacağınız ;)


Peki bu durumda olan yalnızca babam mı?


Tabii ki hayır hepimizin bildiği gibi. Mesela bakkallar sabah 7de açılır ve gece 12 de kapanırlar... Düşünsenize uyumadığınız tüm zaman bakkalda geçiyor gerçi bakkalların genelde karıları ve çocukları da duruyor dükkan da ama ne olursa olsun fena ya.Çünkü bakkala- ya da mini marketleri de katabiliriz - insanlar her zaman gidebilirler ve canları istediği vakitte tabii! Çünkü bakkalların canı yok,ailecek akşam yemeği yemek haram onlara! Haftanın bir günü dahi alıp çoluk çocuklarını bir yere gidemezler! Bence bakkal sahiplerinin aileleri dağılma tehlikesinde her daim,yaw ailece hiçbirşey yapamıyorlar düşünsene.üfff çok fena! Yanılmıyorsam Fransa'da akşam 7den sonra açık herhangi bir bakkal ya da büfe tarzı yer yokmuş,kuzen demişti balayına gittiklerinde ama ülke neresiydi emin değilim ya.Avrupa'da bir ülke işte.

Sonracığıma kuaförler de haftanın 7 günü açıklar.Ne yani bu insanlar her gün mü kuaföre gidiyor?Allah allah çok acil bir ihtiyaç sanki...Yazık değil mi yani kuaförlere,hergün pis saçlarla uğraş dur,ben temiz saçla giderim demeyin annem,yemem.Gerçi ben gidiyorum ama.puhaha Neyse.Demem o ki haline acıdığım mesleklerden birisi kuaförler.

Birde mesela Kuruyemişçiler her gün açıklar.Çünkü halk olarak biz hergün eve giderken kuruyemiş alıyoruz!Biz manyağız kuruyemiş manyağı....


Sonracığıma büyük alışveriş merkezleri marketler falan da her gün açık ama oralarda çalışanların 1 gün izinleri var en azından,sahipleri hakkında birşey demiyorum!

Birde fotoğrafçılar bak her gün açık,çünkü fotoğrafta çok acil ihtiyaçtır zira insanın pazar günü,bayram günü falan böyle canı acaip fotoğraf çekilmek isteyebilir!Çünkü fotoğrafçının canı birşey istemez misal tatil günlerini ailesiyle geçirmek istemek gibi...

Kasaplarda her gün açık bak,çünkü pazar günü pikniğe gidecek olanlar ya da yemeğe et alacak olanlar bir gün önceden alırlarsa et ya da kıyma her neyse bozulabilir,yenmez yani.Kasapsan eğer kardeşim tatile ihtiyacın yok,etlerinle mutlu mesut yaşamaya devam et sen o güzel dükkanında...


Manavlar var birde hergün açık olan çok gerekli dükkanlardır onlarda,benim her gün canım taze sebze meyva çeker şahsen,gider günlük alırım...Banane yani onların hayatından canım,açık olsunlar her gün alla alla!


Bunlara eklenecek meslekler vardır herhalde mesela benziklikleri ekleyebiliriz,cafeler,pastaneler,hotelleri eklemicem onların hergün açık olması gerekiyor aslında cafelerin ve pastanalerinde hergün açık olması gerekli gibi ama bana göre gerekli gidip birde bunu onlara sormak lazım...

Demem o ki bu yazının üstüne bence yeni bir yasa düzenlemesi yapılması,çünkü her insanın dinlenmek evine erken saatte gitmek hakkıdır...
Bakkaların zorunluluğumu var diyeceksiniz şimdi gece yarılarına kadar açık durmasınlar ama ekmek parası kuzum...Düzenli geliri olmayan insanlar bugünle beraber yarını düşünmek zorunda olduklarından evet açık tutabildikleri her zaman açık tutuyorlar dükkanlarını.

Bence mesela resmi tatil olan pazar günü,bütün küçük işyerlerinin kapalı olması yasal zorunluluk haline getirilmeli ki rekabet ortadan kalksın en azından haftanın bir günü,ve işyerini kapatmak için belli bir saat olmalı atıyorum kışları altı yazları 7 gibi...Şu anda yasalara göre bakkal ve büfelerin en geç kapanış saati kışları 12 yazları 1...

Velhasıl bunlar neden seni ilgilendiriyor dersen sayın okuyucu 24 yaşındayım ve babamla hiç tatile gidemedim,bu yazda gidemeyeceğim doğal olarak.Öyle içimde yaradır yani,babamın hiç tatil yapamamasına üzülürüm her zaman.Kendi işi bıraksın çıksın tatile diyenleriniz olabilir ama olmuyor öyle canlarım,bırakıp hiçbir yere gidemiyorsun.Neyse ki yazları en azından pazarları babacımla beraber denize falan gidebiliyoruz hep beraber ama bunu bile yapamayan meslek sahipleri olduğunu biliyorum...

Bu yazıyla beraber burdan yetkililere sesleniyorum,sesimi duyun tüm işyeri sahiplerine ve çalışanlarına tatil hakkı verin zira onların kendilerine tatil hakkı vermek gibi bir niyetleri yok!


PS.biliyorum yetkililer bu yazıyı okumayacak,hiçbirşey değişmeyecek ama öyle yazasım geldi işte...Yetkililer seni tınmaz kızım diye lütfen dalga geçmeyiniz.

21 yorum:

bi dost dedi ki...

yetkililer seni tınmaz kızııım! :Pp tmm şaka yaptım affet:P

ya çok haklısın hakkaten be.. ne uyuz bi durum.. özellikle kendi işi olanlar için, hani baktığında güzel gibi görünse de hiç öyle olmuyo aslında. çalışsan bi yerde, yıllık iznin vardır haftalık tatil günün vardır falan ama diğer türlü cıxs..

benim babacığım da pazarları bile gitmek zorunda kalıyo bazen :( yazları dahi tatil yapamıyo, bi kaç senede bir 10-15 gün belki..

ühüühü:'(

кıямızıℓı dedi ki...

Benim babam son 25 yıldır,bayramlar haricinde 3 gün bile tatil yapmadı...
nitekim emekli olana kadar yapamayacak gibi görünüyor...

Kerim dedi ki...

Hım, sen bu konuya değinince fark ettim ki ben de babamla hiç tatil yapmamışım.

Ful yaprakları dedi ki...

doğru yalnız cumartesi günü çalışan insanlar ki artık hemen hemen ehrkes cumartesi de çalışıyor pazar günü ne yapacak?evinin ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarını en basitinden alışverişini, mutfak ihtiyaçlarını nasıl giderecek?
cumartesileri çalışan biri olarak pazar gününe herşeyi sığdıranlardandım, saçlarımı bile boyatmaya vaktim kalmıyordu ve kapalı yerler olduğunda hayat çok zorlaşıyordu.
öte yandan pazar çalışmak zorunda olan sektörler gerçekten de zor, yorucu, ailesine vakit ayıramıyor insanlar ancak öyle bir kriz ortamı var ki bence piyasayı canlandırmak adına dükkanlar daha da fazla açık kalmalı.
bu kadar muhalif görüşten sonra dayak yermiyim acep:)))

кıямızıℓı dedi ki...

Kerim

Babalar çalışmak zorunda fikri öyle bi yerleşmiş ki kafamıza,farkında bile olmuyoruz çoğu zaman babamızın tatile ihtiyacı olabileceğni bile...

кıямızıℓı dedi ki...

Ful yaprakları

Herkes yedi yirmi dört çalışırsa kimse birşey yapamaz sanki senin dediğine göre :)
Ya ben illa da pazar tatil olsun demiyorum ki mesela dersaneler pazartesileri tatil,atıyorum kuaförler salı günleri tatil olsun,manavlar çarşambaları flan.
Yani insanların en azından haftada bir gün tatil yapmaya hakları olmalı.Hani imkansız biliyorum ama yazık be insanlara...

Karakutu dedi ki...

ben babamla tatil yaptım da noldu diycem de dayağı yiycem diye korkuyorum :D haklısın kuzum haklısın...düzenleme şart.ama dediğin gibi para kazanmak için yasağı dinlemeyip açık olan bir çok yer de olacaktır.kesin.

кıямızıℓı dedi ki...

Niye be melek gibi adam :D
Ne geldiğine karışıyo ne gittiğine ala ala :D
ya kuzum hani beraber çıkmasak da anacığımla çıksınlar be,yazık adama walla :(

gp maksimov dedi ki...

ben ruya meslegim berberlikten vaz geceyim o zaman. bi de sendika, sendika, sendika...tatil hakki ole kotarildi ecnebi diyarlarda. esnaf babalarin da bu ise el atmasi lazim.

perikizi dedi ki...

Bi akım başlatalım o zaman kırmızılım babasının rakip esnaf arkadaşları pazarları tükkanları kapatsın diye.Sen nasıl dertlenmişsin öyle.Babaya ihtiyaç var galiba kuzucum he?

Cimbakuka dedi ki...

TEKEL BAYİSİ MUTLAKA AÇIK OLMALIDIR :))

ÇÜNKÜ ALKOL HER ZAMAN ALKOL'DÜR :D

HaYaL MeYaL dedi ki...

pff babasız tatil düşünemiyorum :(( Gerçi ben yalnız tatile çıkmayı daha bi seven insan olmama rağmen ailecekte başka güzel oluyor, umarım bu sene yetkililer duyar da seni, bi tatil şansı doğar :)

кıямızıℓı dedi ki...

Gp maksimov

Sendika sendika da,hakların uygulanmasını denetleyecek birileri olmalı bence,mesela aslında pazar günü yasalara göre kapalı olması gereken birçok işyeri açık olabiliyor.

кıямızıℓı dedi ki...

perikızı

:D ya babam zaten pazarları çalışmıyor ama çalışan meslektaşları var tabii.Tatile çıkamıyoruz biz ailecek ben ona yanıyorum.

кıямızıℓı dedi ki...

cimbakuka

tamam nöbetçi telek bayii olsun o zaman,nöbetçi eczane gibi.

кıямızıℓı dedi ki...

Hayalmeyal

Bende babamla tatile çıkmak nasıl olur düşünemiyorum zira bilmiyorum.
Yetkililer duymaz beni ya,çığlık atamıyorum baksana :)

ZIBBIDI dedi ki...

Baban güwenebileceği bi eleman pekala bulabilir kanımca.

Salı günü kuaförler kapalıymış akıllım..:D
bende bilmiyor kendimi ezik hissediyodum.yandaş buldum kendime..:D

ZIBBIDI dedi ki...

Baban güwenebileceği bi eleman pekala bulabilir kanımca.

Salı günü kuaförler kapalıymış akıllım..:D
bende bilmiyor kendimi ezik hissediyodum.yandaş buldum kendime..:D

кıямızıℓı dedi ki...

Eleman sorunu da apayrı birşey.
O apayrı bi post konusu!
Bizim burda,edirne merkezde,sonracığıma Eskişehir'de ben hiç salı günü kapalı bir kuaför görmedim :D
Gören varsa bana söylesin...

defne dedi ki...

bazı insanların gözünü bunca hırs bürümüşken bir haftayı sekiz gün yaparlar ki daha çok para kazansınlar daha çok kasaları dolsun daha çok..

кıямızıℓı dedi ki...

Evet gerçekten haklısın.Haftanın 7günü açık ve elemanlarına bile bir gün dahi izin vermeyen iş yerleri biliyorum...