11.10.09

karar verirsek olur bence



Karar almak ya da almamak,mesele bu değil efendim,
mesele aldınığınız kararları uygulayabilmek tabii karar alırken de dikkat edilmesi gereken hususlar var,bunlar neler mi?

Biliyorum biliyorum çok merak ediyorsunuz işte sırf bu yüzden paylaşıyorum efendim...

1.bir karar alıp almayacağınıza karar verin evet evet mühim olan bu.ne demiş yazar
"en kötüsü kararsızlıktır." bu yüzden efendim kararsızlıktan uzak duruyoruz ilk olarak karar vermeye karar veriyoruz.

2.kararınızı ya da kararlarınızı vermeden önce kendinizi bi gözden geçirin,kendinizi gözden geçirin derken kalkıp boy aynasına bakmayın sakın!
düşünün bakalım siz kimsiniz,huyunuz suyunuz nedir,
neleri yapabilir neleri yapamazsınız,iradeniz ne kadar güçlüdür,kendinize hakim olmayı ne kadar süre başarabilirsiniz.bunlar hepsi çok önemli şeyler yani...

3.kendimizi gözden geçirdik şimdi napıcaz peki,ilk önce hayatımızda neler var neler yok onların kafamızda bi listesini çıkarıyoruz(evet evet hep birlikte:),
sonra neler düzgün neler de arıza var,onların da bi listesini çıkarıyoruz,
liste dediysem alışveriş listesi gibi değil tabii yazmasanızda olur ama yazmak her zaman daha etkilidir
.şimdii hayatımızda neler var neler yok neler arızalı neler düzgün bunları keşfettik
vee böylece bi sonraki aşamaya geçebiliriz.

4.Şimdi ilk olarak karar vermeye karar verdik,sonra kendimizi inceledik(boy aynasında değil),
hayatımızda düzgün giden ve gitmeyen şeyleri gözden geçirip arızalı olanları keşfettikk vee
dördüncü aşama da napıyoruz arızalara yoğunlaşıyoruz,arızaları belirlediğimize göre artık ne yapabiliriz,arızaları düzeltmek için birtakım araç gereçler bulabiliriz şaka şaka ama keşke öyle olsaydı ne kolay olurdu hayatımızdaki arızalı şeyleri servise falan gönderseydik ya da tornavidayla sıkıp yerleştirseydik yerine güzelce vidaları hoş olurdu ama maalesef sevgili dostlar olmuyor öyle bu yüzden iş başa düşüyor,biraz uğraşırsak yaparız bence evet evet bunu yapabiliriz hakikaten bak başta kendime olmak üzere hepimize güveniyorum ben :)
Şimdii hayatımızdaki arızaları düzeltmek için karar verdik mi?
Bence verdik bu durumda bir sonraki aşamaya geçebiliriz.ben geçiyorum sizi de beklerim iki satır aşağıda zaten yorulmazsınız:)

5.Buraya kadar herşeyi sırasıyla yaptıysanız arkadaşlar işin kolay ve orta dereceli kısmını atlattınız demektir vee bu da demek oluyor artık zor kısıma hazırız-evet bende hazırım-
Bu aşama da arızaları düzeltmek için birtakım kararlar alıyoruz artık yani asıl aşama bu 5.aşama oluyor(5 benim uğurlu sayımdır da ),şimdi hangi arızayı nasıl düzelteceğimizi belirlediğimize göre
bunu düzeltme dönemin de kararlılık göstermemiz gerekiyor,ay efendim bana zor geldi,yok yahu ben uğraşamam yapamam edemem gibi sözcük öbeklerini lugatımızdan geçici bir süre için siliyoruz,karar vermeyi başardığımıza göre bence devam edebiliriz evet evet bunu yapabiliriz,
gayet ciddiyim öyle böyle değil hatta gülse birsel misali bir ciddiyet de değil bu...
Madem karar verdik hayatımızın arızalı olmasını istemiyoruz o zaman bi zahmet kararlı davranıp düzeltmek lazım...Kendimize inanıyoruz,vee sonra tabii ki başarıyoruz...

Böylece arızasız mükemmele yakın daha hururlu daha sakin bir hayat bizi bekliyor...
Hepimize kolay gelsin...
Bir karar verin ve uygulamaya başlayın,gerisi nasıl olsa gelir...

ps.fotoğraftaki ayakkabılar çok hoşuma gitti de postla ilgisi yok biliyorum :)

1 yorum:

cansudere dedi ki...

mimlendin şekercim..