10.9.09

ying-yang/94 parça seramik yemek takımı

Yağmuru rahmet diye bilirdik,felaket oldu bazı bölgelerde...
Ve bu felaketten kendine pay çıkaranlar oldu tabii
Bknz.bi önceki yazım ying-yang
Kötülükler içinden kendine iyilik ve yanısıra
seramik yemek takımları,gömlekler,şampuanlar,hatta bikaç mor lahana falan gördüm
bir kamyonetin arkasında...
Evet evet insanlar bu felaketten öyle bir iyilik çıkarmışlar ki kendilerine
el arabaları,minibüsler,kamyonetler...
Ne bulduysa almışlar sular çekilince...
Ne demeli buna?
Yazık,günah,haram,ayıp...
Yok yok ben uygun bir kelime bulamadım bulan olursa lütfen bana söylesin!

Hele hele bir bey çıktı,sele yorumu şu:
"Artık hiçkimse oruç tutmuyor,o yüzden oldu bu sel."

Şimdi insan bu yorumu duyunca,doğal olarak şöyle düşünür,
Bu bey dininde,imanında,namazında,niyazında,orucunda,harama el uzatmayan bir bireydir.

Böyle olmalıydı değil mi?

Ama yok efendim bu bey,bu yorumu yapıp çekip gitmedi o sahneden...
Bulduğu sıvı sabunları,şampuanları aldı yanında giderken hatta bu da yetmedi
gördüğü boş bir cüzdanı kurcaladı,içini açtı baktı belki para vardır diye kanımca...

Ahh güzel ülkemin insanları ahh...
Haberlerde de söylendiği gibi
"Bu felakette insanlık dersinden sınıfta kaldılar."

Ve bence bugün orda fabrikaların depolarından sele taşanları toplayanların
ya da yağmayalanlar demek daha doğru olur,çoğu oruçludur çoğu senden benden
daha müslümandır lafa gelince,ama başkasının malını alıp gitmekten utanmazlar...

Bu mudur müslümanlık,iman,inanç?

Yok hayır ya olamaz herhalde,kendimi değil de -hadi biraz inancım vardır-
Babamı düşündüm de namaz,niyaz bilmez oruç tutmaz hatta cami nin yanından bile geçmez,
ama öyle bir durum da asla gidip ordan tek parça birşey bile almazdı...
Evet ben eminim,babam kimseyi ve varolan hiçbir tabiatın olayını müslümanlıkla,dinle,imanla
yargılamasa da tek bir lokma haram geçirmez ne kendinin ne bizim boğazlarımızdan...

5 yorum:

tarçın dedi ki...

harika anlatmışsın durumu.diline sağlık...

masquerade dedi ki...

çok komik.. hemen namaza niyaza bağlamışsınız olayı..
hayır şunu merak ediyorum, yağma yapan adamlarla bir bir röpörtaj mı yaptınız, hepsi yoğun müslüman olarak yaşayan insanlarmıymış..

benim babam da namaz kılmaz ama dedem kılar.. bunun ne alakası var namazla oruçla yahu.. bu kadar sığ olmayın bu yaşta. Çok klişe bu laflar. İçindeki acıyı, ya da yapılan terbiyesizliğin kökü dinde değil o insan görünümlü hayvanlarda. Zira bütün müslümanlık-hristiyanlık ve yahudilik hakkında biraz bilgi edinirsen hırsızlık en büyük günahlardan sayılır. Ve kişiler günah sayılan bu tür davranışlardan uzak durursa tam olarak bu dinlerden birine iman etmiş sayılır. Yoksa inan senin yazın kadar yüzeyseldir inançları. Neyse sen bu yazıyı silersin zaten okuduktan sonra.. ama en azından bazen at gözlüklerini çıkarmayı dene.

aksilaz dedi ki...

Müslümanlığı dini o kişi olarak ele alman yanlış kanımca. Bende bi parça almam oradan. namazımıda kılıyorum o zaman müslümanlığa dine bakış açın değişirmiydi ki ?

Yanlış yanlıştır. Dindar olup olmamasına bağlı olmayan birşey bu.

Elâlemin akıllısı dedi ki...

Allah koşulsuz, tüm kalbiyle inananlardan razı olmaz mı zaten? Deprem olduğunda da böyle saçmasalak konuştular, çarpık kentleşmeye, sistemsiz yerleşime, sağlıksız konutların bundaki payını biçen yok..
Japonya da da deprem oluyor, kimse ölmüyor, ama onlar bizden daha mı müslüman? E Allah onların gözünü niye açmıyor? Suçu insanlıkta aramalı, dinde değil.

kIrmIzILI dedi ki...

masquerade ve aksilaz

sanırım benim anlatımımda bir yanlışlık olmuş ya da siz beni yanlış anlamışsınız.

Benim bahsettiğim adamın yaptığı yorumla tamamen zıt olan davranış şekliydi.
Eleştirdiğim nokta da tamamen bu madem bu yorumu yapabiliyorsun
-yapacak gücü kendinde bulabiliyorsun-
o zaman ordan tek parça birşey bile almayacaksın kardeşim.

yoksa kimseyi namazıyla,orucuyla değerlendirecek kadar az bilgiye sahip değilim nitekim bunu da yazdım kendi babamdan örnek vererek son paragrafta...