8.11.09

Ankara gezisi ve kısa notlar

-Gece 12 de yola çıktık ben yol boyunca molalar hariç uyudum :)
Biraz bacaklarım tutuldu bunun haricinde uykusuzluk sorunu çekmedim.
Gerçi sağ çaprazımda oturup aptal aptal konuşan bi kız vardı dövecektim az kalsın
o kadar gerizekalıydı yani.
"puşi takana peşmerge denir" gibi bi cümle kurdu siz düşünün gerisini...
O kadar da cahil evladım...

-Sabah 10 a geliyordu Anıtkabir'e gittik.
Malum ilk kez gidiyorum ve Anıtkabir'e bayıldım,
hele sabah 10 da çelenk bırakan bir grup vardı saygı duruşu başladı orda olan herkes
olduğu yerde saygı duruşuna geçti,4 yaşındaki küçücük çocuklar dahil,
gerçekten Atama bir kez daha hayran kaldım.

-Anıtkabir'in altında bulunan müzeyi gezdik,Atatürk çok zevkli bir adammış vesselam bunu da bir kez daha anladım,o gün giydiği kıyafetleri bugün bile giyse ikon olurdu kesinlikle!

-Daha sonra Atatürk'ün orman çiftliğinde bulunan evine gittik,3 katlı çok aşırı büyük olmayan bir ev,sadece bir odada koltuk takımı vardı,diğer odalarda hep sedirler vardı,mutfağı da pek küçücüktü.Oldukça şirin bir evdi ama sevdim ben.

-Ondan sonra TBMM ye gittik meclisin içini de gördük dünya gözüyle :D
Hatta çıkarken bize bir belge verdiler ziyaretimiz anısına,çoğu kişi biliyordur muhtemelen ama meclisin içi ile ilgili küçük notlar yazmak istiyorum ben.

*Atatürk'ün hiç resmi yok mecliste bunun sebebi de Atamın kendi isteği imiş meclis halkın olduğundan ve vekillerin kararlarını verirken etkilenmemeleri içinmiş.

*16 tane dev avize var bunlar da 16 tane büyük Türk Devletlerini simgeliyormuş.

*Halkın oturumları izlemesi için bir bölüm var lakin ilk önce yazılı izin almak gerekiyormuş.

-Bütün bakanlıklar TBMM yakınında lakin ben Milli Eğitim Bakanlığını göremedim,görsem hemen inip orda eylem yapacaktım :)

-Hava Kuvvetleri ve Kara Kuvvetlerinin giriş kapıları binaları falan oldukça ihtişamlıydı ama en güzeli Deniz Kuvvetleri Komutanlığıydı ben Kara Kuvvetlerinin binasının daha ve giriş kapısının daha ihtişamlı olacağını sanırdım.

-2.TBMM ye gittik gördük orda yapılan devrimlerle ilgili yazılar vardı,hepsinin fotoğraflarını çektik :D malum kpss de soru çıkıyor hepsinden :)

-Bol bol fotoğraf çektik ve çekildik ama şu anda fotoğrafları yükleyemeyeceğim çünkü henüz bilgisayara atmadık birkaç gün içinde beğendiklerimi mutlaka paylaşacağım.

-Otobüstekiler beni liseli sandı :D İngilizce Öğretmeniyim dediğim zaman çok şaşırdılar çok küçük gösteriyormuşum :)

-Evet evet aldığım kilolara rağmen hala çıtırım :P

Aslında daha bir kaç olay oldu ama şimdi onları yazmıyorum :)
ADD gezisi idi bu malum bir genç ve bir yaşlı ADD li tarafından gerçekleşen bir tartışma oldu ona dair yazmak istiyorum ama şimdi değil daha sonra tek söyleyebileceğim 80 döneminden kalanlar hala o dönemde imiş gibi davranıyorlar ve gençleri anlamak istemiyorlar...

2 yorum:

aksilaz dedi ki...

ADD mi ?

Şirvan dedi ki...

Benim öğrencilerden biri de Ankara'ya gitmişti hafta sonu. "Anıtkabir'e gittin mi?" dedim. "Yok" dedi. Gitseymiş Beştepe'ye gidermiş orda Türkeş'in mezarı varmış. Bir de dedi ki "ne işim var Anıtkabir'de?"
Sİyasi saçmalıklara girmek istemediğim için sadece "ayıp boşuna gitmişsin o zaman Ankara'ya" dedim. Başka da bir şey demedim.